دانشنامه ی آزاد مدارس هوشمند ایران

مدرسه هوشمند ایرانیان در نظر دارد تبلیغات تجهیزات هوشمند سازی کلاس ها ، مقالات ، پایان نامه ها و سایر فعالیت مرتبط با زمینه ی کاری وب سایت را با نام شما و به صورت رایگان در وب معرفی کند .

جهت اطلاع و همکاری از ایمیل زیر استفاده کنید :

iedu_ir@yahoo.com



تاريخ : سه شنبه هفتم شهریور 1391 | 18:26 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

نتایج یک پژوهش نشان داد؛
استفاده از تابلوی هوشمند در یادگیری مشارکتی بسیار موثر است .

در یک پژوهش کارشناسی ارشد، مشخص شد که استفاده از تابلوی هوشمند در یادگیری مشارکتی تدریس زبان دوم راهنمایی شهرستان اسدآباد نسبت به روش سخنرانی تفاوت معناداری دارد.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، بهرام علی کریمی دانش آموخته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، در پایان نامه خود که به راهنمایی دکتر فرامرز ملکیان تدوین کرده، به بررسی تاثیر استفاده از تابلوی هوشمند در یادگیری مشارکتی درس زبان سال دوم راهنمایی شهرستان اسدآباد پرداخته است.

 در این پژوهش آمده که تابلوی هوشمند یکی از رسانه های الکترونیکی و چندحسی می باشد که در سال 2005اختراع شد این وسیله با تعامل با رایانه و دیناپروژکتوریک مثلث تعاملی از رسانه الکترونیک ایجاد می کنند که دارای ویژگی های متن، صوت، فیلم، گرافیک و غیره می باشد که یادگیری را در محیط یادگیری مشارکتی دوچندان می نماید.

 پژوهش حاضر، با توجه به اهمیت و تاثیر استفاده از تابلوی هوشمنددر یادگیری مشارکتی درس زبان دوم می باشد جامعه آماری شامل کلیه ددانش آموزان دوم راهنمایی شهرستان اسد آباد که تعداد آنها 8550نفر در 22 کلاس می باشد روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای است روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با دو گروه گواهو آزمایشی بود.

 ابزار گردآوری داده هادر این تحقیق، شامل آزمون 15سوالی دستور و ساختار جملات زبان با پایایی 84درصد، آزمون 15سوالی درک و فهم دانش آموزان زبان با پایایی 87صدم، آزمون 15 سوالی لغات و اصطلاحات زبان با پایایی84 صدم،آزمون 15 سوالی مهارت های نوشتاری زبان با پایایی 85صدم است.

 در ادامه در تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آماری توصیفی نظیر میانگین و .. در آمار استنباطی از آزمون t مستقل که با کمک نرم افزارsspss مورد محاسبه قرار گرفت با تجزیه تحلیل داده ها سطح معناداریa=5 فرضی های پژوهش به شرح زیر مورد تایید قرار گرفت.

 فرضیه اول برتایید آموزش به وسیله ی تابلوی هوشمند در میزان یادگیری دستور و ساختار جملات انگلیسی دانش آموزان تاکید دارد براساس داده های به دست آمده می توان گفت تفاوت مشاهده شده حاصل تاثیر روش آموزش تابلوی هوشمند بوده است.

 براساس فرضیه دوم این پایان نامه، برتایید آموزش به وسیله ی تابلوی هوشمند، در افزایش میزان درک و فهم دانش آموزان از مطالب انگلیسی تاکید دارد براساس داده های به دست آمده این نتیجه را نشان می دهد که تفاوت به دست آمده بین دو گروه آزمایش و کنترل چشمگیر بوده است.

 براساس فرضیه سوم پژوهش، آموزش به وسیله تابلو هوشمند، در میزان یادگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی دانش آموزان موثر است پس این نتیجه بیانگر آن است که بین دو گروه آزمایش و کنترل در متغیر لغات و اصطلاحات انگلیسی پس از اجرای عمل آزمایش تفاوتی قابل توجه وجود دارد.

 در فرضیه چهارم تحقیق، آموزش به وسیله ی تابلوی هوشمند، در ارتقای مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی دانش آموزان موثر است پس می توان گفت که استفاده از تابلوی هوشمند در یادگیری مشارکتی تدریس زبان دوم راهنمایی نسبت به روش سخنرانی تفاوت معناداری دارد.

 در پایان این نوشتار پیشنهاد می شود که برای یادگیری درس زبان در همه ی پایه ها و مقاطع راهنمایی و متوسطه وحتی دانشگاه از تابلوی هوشمند با روش یادگیری مشارکتی استفاده نمایند تا یادگیری بهتری صورت گیرد همچنین از الگوهای یادگیری تدریس به همراه تابلوی هوشمند تحقیق و پژوهش صورت گیرد با توجه به استعداد دانش آموزان برنامه ای جداگانه برای تدریس داشته باشند.

منبع :پژوهشگاه معلمان شهرستان اسدآباد 



تاريخ : پنجشنبه دوم شهریور 1391 | 23:2 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

قلب آذربایجان لرزید ...

 

باز لرزید؛تمام جانم با تو لرزید؛


با تو که کودکت را زیر آوار جستجو کردی؛


با تو که صدای نفس های مادرت را هنوز میشنیدی؛


 

با تو که پدر را میان سنگ ها جستجو می کردی؛


تمام روحم،جسمم،جانم لرزید؛


خدایا"ارگ"را از بم گرفتی "جان" را از  "آذربایجان" نگیر...

 

 

 

مردم عزیز استان آذربایجان شرقی ،مخصوصا سه شهرستان اهر ،


ورزقان و هریس مصیبت وارده را به همه شما تسلیت عرض میکنیم


و از خداوند منان صبر و بردباری خواستاریم....



تاريخ : جمعه بیست و هفتم مرداد 1391 | 15:7 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

یالان دوغرودان قارانلیق آیدینلیغدان قاچار
گونش یالنیزدیر آما اطرافینا ایشیق ساچار


اوزولمه دوغرولارین قدریدیر بو یازی
قارقالار سورویله قارتال لار یالنیز اوچار.



تاريخ : سه شنبه هفدهم مرداد 1391 | 17:11 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

با سلام خدمت دوستان ، همکاران ، بازدیدکنندگان و...

و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران و بزرگواران هدفم از ارسال این پست تشکر از کلیه همراهان وب "مدرسه هوشمند ایرانیان " می باشد و عذر خواهی بابت تاخیر در جواب دادن به نظراتتان  می باشد چند مدتی است که بنا به مشکلاتی که با آن درگیرم فرصت کافی برای حضور مرتب در وب را ندارم شاید فرصت کوتاهی به اندازه ی تایید نظرات پیدا می کنم ، ضمن عذر خواهی از بازدید کنندگان هدیه ای به صورت پاور پوینت جهت قدر دانی در این پست قرار دادم که دنلود و مطالعه ی آن را به تمام دوستان توصیه می کنم .

موفق و شاد و پیروز باشید ./ علی فیض اله زاده . ۱۵/۵/۹۱

تفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر  ...



تاريخ : یکشنبه پانزدهم مرداد 1391 | 17:53 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
دانلود كتابهاي درسي پايه هاي دوم و ششم

 

ششم ابتدایی

با توجه به شروع دور ه هاي آموزش ضمن خدمت معلمان پايه هاي دوم و ششم  همکاران عزیز مي توانند فايل پي دي اف كتابهاي درسي پايه هاي دوم وششم را  از سايت گرو ههاي درسي دفتر تاليف كتب درسي دريافت کنند .

آدرس سايت گروهاي درسي دفتر تاليف كتب درسي :

گروه ریــــــــــــــــــــاضی

گروه درسی زبان وادبیات فارسی

گروه درسی قرآن

گروه درسی هنر

گروه درسی مطالعات اجتماعی

گروه درسی علوم تجربی

گروه درسي رايانه (جهت دريافت كتاب كار و فناوري پايه ششم )

 

 

*پيش‌نويس كتاب درسي علوم پايه دوم ابتدايي (7 درس اول)          پيش‌نويس كتاب درسي علوم پايه دوم ابتدايي (7 درس دوم)

*پيش‌نويس راهنماي معلم علوم دوم ابتدايي (7 درس اول)            پيش‌نويس راهنماي معلم علوم دوم ابتدايي (7 درس دوم)

********

*پيش‌نويس كتاب درسي علوم پايه ششم ابتدايي (7 درس اول)    پيش‌نويس كتاب درسي علوم پايه ششم ابتدايي (7 درس دوم)

*پيش‌نويس راهنماي معلم علوم ششم ابتدايي (7 درس اول)      پيش‌نويس راهنماي معلم علوم ششم ابتدايي (7 درس دوم)

 


         

                               

لطفا پس از دريافت فايلها آنها را از حالت zip خارج نموده و مطالعه نماييد



تاريخ : سه شنبه بیست و هفتم تیر 1391 | 11:48 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

هوشمندسازی مدارس با تکنولوژی داخلی یا خارجی؟

استفاده از تکنولوژی‌های جدید آموزشی در مدارس یا به اصطلاح این روزها هوشمند‌سازی مدتی است که از سوی سکانداران عرصه آموزش کشور به گوش می‌رسد و تلاش‌ها معطوف بر این شده تا طی سه سال آینده تمام مدارس کشور هوشمند شوند یعنی خداحافظی با گچ و تخته سیاه و مأنوس شدن با تکنولوژی، کامپیوتر و محتوای الکترونیک.
به گزارش سلام شمال این روزها اگر کار کردن با تکنولوژی روز به ویژه کامپیوتر را بلد نباشی حرفی برای گفتن نخواهی داشت؛ همین مسئله باعث شده تا مسئولان عرصه آموزش و پرورش تلاش خود را بر این مسئله معطوف کنند که طی چند سال آینده تمام مدارس کشور را هوشمند کنند.

گچ و تخته سیاه، دیگر در مدارس امروزی معنایی نخواهد داشت و آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا مدارس را به تکنولوژی‌های نوین آموزشی مجهز کرده و از این پس کیف الکترونیک را به دانش آموزان ارائه کند تا دانش‌آموزان به جای کتاب‌های سنتی با محتوای الکترونیک تحصیل خود را ادامه دهند.

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور معتقد است: هوشمندسازی تمام مدارس نیازمند اعتبار یک هزار میلیارد تومانی است که این رقم یکجا در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد.

وی می‌افزاید: باید مشخص شود که در مقاطع مختلف تحصیلی از چه فناوری‌هایی استفاده شود و اینکه نگاه ویژه‌ای به هر مقطع داشته باشیم، در کنار تأمین منابع و تجهیزات، محتوا بسیار مهم است، اگر نتوانیم محتوای کافی را تهیه کنیم، به نظرم تجهیزات تبدیل به اسباب بازی می‌شود البته در کنار تهیه محتوا و تجهیز امکانات باید به آموزش معلمان توجه شود.

رئیسی در‌خصوص نگهداری از تجهیزات مدارس می‌گوید: در کنار تمام مواردی که ذکر شد باید امکان نگهداری از تجهیزات آموزشی نیز مدنظر قرار گیرد ضمن اینکه استفاده مناسبی از آنها شود.

وی به اختصاص 40 میلیارد تومان در مجلس برای هوشمندسازی مدارس اشاره و عنوان می‌کند: در کنار این اعتبار، اعتبارات تأسیساتی دیگری نیز وجود دارد و در سال 91 رقم قابل توجهی در بخش تجهیز فناوری در اختیار آموزش و پرورش استان‌های کشور قرار می گیرد.

ارتقاي كيفيت فرآيند تعليم و تربيت با تكيه بر استفاده هوشمندانه از فناوري‌هاي نوین، توليد و بكار گيري محتواي الكترونيكي متناسب با نياز دانش‌آموزان و مدارس با مشاركت بخش دولتي و غيردولتي و الكترونيكي كردن محتواي كتاب‌هاي درسي بر اساس برنامه درسي ملي (با تاكيد بر استفاده از ظرفيت چند رسانه‌اي) تا پايان برنامه پنجم توسعه كشور از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

بر اساس آخرین آمار تا تیر ماه 1390، 3 هزار و 660 مدرسه هوشمند در کل کشور وجود دارد.

معلمان مدارس هوشمند بايد مهارت‌هاي مورد نياز در اين مدارس را فرا گيرند علاوه براين، استفاده از نرم‌افزارهاي گرافيكي تنها بخشي از مهارت‌هاي مدارس هوشمند است، آنها بايد بتوانند طرح خود را براي استفاده از محتواي الكترونيكي در برنامه درسي ارائه كرده و محتوا را تاليف کنند.

یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعتقاد دارد: فناوری‌های نوین به طور طبیعی سرعت یادگیری را حداقل 50 درصد افزایش می‌دهد و عمق یادگیری را حداقل سه برابر می‌کند.

نوری در تعریف از مدرسه هوشمند می‌گوید: مدرسه‌ای که تمام جریان آن از حضور و غیاب دانش آموزان، سلف سرویس، اطلاع‌دهی به اولیا و تکالیفی که دانش آموزان در منزل انجام می دهند به صورت الکترونیکی باشد، مدرسه هوشمند است.

گودرز شاه‌مرادی معاون پشتیبانی دفتر مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان می‌کند:اگر نان شب هم برای خوردن نداشتید مدارس خود را هوشمند کنید که نتیجه آن بسیار مفید است.

به گزارش آنا،‌این روزها هوشمند سازی مدارس به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده است و از طرفی بودجه محدود مدارس به آنها اجازه نمی‌دهد تا با خرید تکنولوژی‌های جدید به قافله مدارس هوشمند بپیوندند، به گونه‌ای که در برخی مواقع برای هوشمند سازی به خانواده‌ها متوسل می‌شوند تا دست به جیب شده و مدرسه را در زمینه هوشمند شدن یاری کنند، از سوی دیگر برخی از مدارس، هوشمند هستند اما معلمان نحوه استفاده ازاین تکنولوژی‌ها را نمی‌دانند یا ترجیح می‌دهند از همان روش سنتی استفاده کنند؛ اینجاست که کامپیوترها در گوشه مدرسه خاک می‌خورد.

نکته دیگر که باید لحاظ شود این است که برخی معلمان توانایی لازم برای تولید محتوای الکترونیک را ندارند.

کد خبر : 1856  سلام شمال



تاريخ : جمعه شانزدهم تیر 1391 | 16:45 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |



تاريخ : سه شنبه بیست و سوم خرداد 1391 | 20:33 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
از صبح امروز يكشنبه، بيست ويكم خردادماه ، همايش تخصصي دو روزه هوشمندسازي مدارس باحضور وزير آموزش وپرورش در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار مي شود.

گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، اين گردهمايي علمي در راستاي تحول بنيادين باهدف بهره گيري هوشمندانه از فناوري هاي نوين ، تبيين جايگاه فناوري هاي اطلاعات وارتباطات در اسناد بالادستي برگزار مي شود.

براساس اين گزارش، دراين همايش تخصصي، چهاركارگاه آموزشي باعناوين، تبيين جايگاه فناوري اطلاعات وارتباطات دراسناد بالادستي بررسي وتشريح شيوه نامه هوشمندسازي مدارس، هوشمندسازي مدارس وارائه تجارب ودستاوردهاي آموزش وپرورش استانها برگزار مي شود.

گفتني است؛ دراين گردهمايي علاوه بر دكتر حاجي بابايي ، سلطان خواه ، معاون علمي وفناوري رئيس جمهور، سحرخيز،معاون آموزش متوسطه، قربان ، معاون آموزش ابتدايي و تني چنداز مسئوولان وصاحب نظران علمي نيز حضور دارند.



تاريخ : یکشنبه بیست و یکم خرداد 1391 | 19:23 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

هوشمند سازی مدارس چه زمانی مفید خواهد بود ؟

نویسنده : علی فیض اله زاده

هوشمند سازی درکشورمان با تجهیز کلاس ها ی درس به کامپیوتر ، دیتا پروژکتور و برد هوشمند و استفاده از نرم افزار های آموزشی خاص در بین مخاطبان معنی پیدا کرده است . برای اینکه بدانیم هوشمند سازی مدرسه  چه زمانی بیشترین بازدهی برای ارتقا یادگیری خواهد داشت جواب دادن به سوال زیر راه گشای مسیر هوشمند سازی خواهد بود .



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه پانزدهم خرداد 1391 | 17:1 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

کاربردهای خانه هوشمند

ترجمه و تالیف: حسام موسوی

کاربرد خانه هوشمند

پیش از این خانه هوشمند به عنوان محصولی گران قیمت تنها برای قشری از جامعه با درآمد بسیار بالا بود. امروزه تکتولوژی های شبکه های بی سیم و ارتباط از طریق کابل برق مانند X10، Z-Wave، Zigbeee،PLCBUS و غیره به طور قابل توجهی هزینه تمام شده سیستم کنترل هوشمند خانه را کاسته اند. با استفاده از این تکنولوژی ها دیگر نیازی به سیم کشی های متعدد روی دیوارها و تغییر سیم کشی اصلی ساختمان نیست که همین مورد هزینه را بسیار کاهش می دهد. صدا را می توان بدون سیم از طریق تکنولوژی AirPlay منتقل کرد، و تکنولوژی های دیگر امکان پخش صدا در چندین ناحیه بدون استفاده از سیم را میسر می نمایند. حتی تصاویر Blu-ray نیز به زودی به همین صورت قابل انتقال خواهند بود.

نکته قابل توجه این است که در حال حاضر هر یک از امکانات خانه های هوشمند را می توان به طور جداگانه تهیه و در خانه استفاده کرد. مواردی مانند نورپردازی اتوماتیک یا کنترل هوشمند دما. اما خانه هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی مدرن امکان برقرار کردن ارتباط میان تمام اجزای خانه و کنترل هوشمند آن ها درکنار هم را فراهم می آورد.

در این مقاله ما به معرفی کارهایی که خانه هوشمند می تواند انجام دهد خواهیم پرداخت، یکی از تکنولوژی هایی که برای خیلی ها یادآور داستان علمی-تخیلی اما در عین حال برای کسانی که با آن آشنایند واقعی و دست یافتنی است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه دهم خرداد 1391 | 17:24 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

به نظر شما طرح هوشمندسازی مدارس مفید است یا خیر ؟

فواید آن می تواند شامل آشنایی دانش آموزان با فناوری های نوین و نحوه ی استفاده از تکنولوژی روز دنیا باشد .

من معایبی در این طرح می بینم و دوست ندارم مدرسه ما هوشمند ! شود . البته در مقطع ابتدایی ...

۱- هر چه بچه ها را به وسیله ی وسایل ساده ای که خود برای تدریس بهتر می سازید آشنا کنید ، هم توانمندی خود را نشان داده اید و هم خلاقیت بچه ها هنگام کار با وسایل بالا می رود .

۲- بهتر است آشنایی با این دست تکنولوژی ها در اختیار خود بچه ها قرار داده شود تا خارج از مدرسه به علاقه مندی های خاص خود در این مورد بپردازند .

۳- به جای تهیه و هزینه کردن هنگفت برای این طرح ، همان آزمایشگاه های قبلی !! را مجهز تر کنید .پرفایده تر است .در مدارس جایی برای نگهداری از چند حیوان خانگی و باغچه ای برای کاشت گیاهان در نظر بگیرید تا آموزش ملموس باشد . دنیای فیلم و اینترنت را به وسیله ی یک فیلم ساده و تلویزیون ساده هم می توان به بچه ها معرفی کرد.

۴- به جای پر زرق و برق کردن مدارس بهتر است به بالا بردن سطح دانش و اطلاعات معلمان کمک نمود و با بها دادن به توانمندی های آنان ، آن ها را به پژوهش و تحقیق واقعی ! و به عرصه آوردن روش های تدریس جدید تشویق نمود .

۵- هر چه قدر هم این تکنولوژی ها در مدارس بیشتر شود اما اگر انگیزه ی لازم جهت استفاده از آن ها در معلم نباشد ، کاربردی نبودن این وسایل بیشتر به چشم خواهد خورد ....

برگرفته شده از وب: " آموزش ابتدايي زير بناي آموزش و پرورش"

منتظر نظرات ارزشمند همکاران ، اساتید و صاحب نظران هستم .



تاريخ : یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت 1391 | 22:33 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

معرفی دکتر جمال طالبی

دکتر طالبی

جمال طالبی قره قشلاقی، متولد روستای قره قشلاق از توابع شهرستان سلماس است.تحصیلات آکادمیک وی در رشته زبان وادبیات عرب است:
1- کارشناسی زبان وادبیات عرب-دانشگاه تربیت معلم آذربایجان 1377
2- کارشناسی ارشد زبان وادبیات عرب- دانشگاه اصفهان1379
3- دکتری زبان وادبیات عرب- دانشگاه اصفهان (ترم آخر)
وی به مدت دو سال سر دبیر و عضو هیئت تحریریه نشریه دانشجویی سهند دردانشگاه اصفهان بوده است.نشریه مذکور به دو زبان ترکی و فارسی و به صورت گاهنامه منتشر میشد.همچنین دو نیمسال تحصیلی به تدریس زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه اصفهان پرداخته است.
علاوه بر آن در تدریس برخی دروس رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه پیام نور ارومیه با واحد این شهر همکاری دارد.

هم اکنون استاد در پست معاونت آموزشی مرکز تربیت معلم امام خمینی (ره) مشغول به کار هستند .

آثار و تألیفات
1- ترجمه کتاب"لماذا أنا شیعی"از عربی به فارسی
2- مقاله ای با عنوان "الایقاع فی خطب نهج البلاغة-ضرباهنگ در خطبه های نهج البلاغة"چاپ شده در مجلة العلوم الانسانية الدولية دانشگاه تربیت مدرس تهران.
3- مقاله ای با عنوان"ملامح القضية الفلسطينية فی أدب المهجريين"چاپ شده در" مجلة اللغة العربية و آدابها" دانشگاه تهران پردیس قم.
4-مقاله ای با عنوان "دراسة الهجو الساخر السیاسی وأساليبه فی شعر دعبل الخزاعی".مجلة اللغة العربية وآدابها دانشگاه تهران پردیس قم.
5- السخریة السياسية فی شعر الشيعة حتی منتصف القرن الثالث.

جهت بازدید از وبلاگ استاد از لینک زیر استفاده نمایید

http://jamaltalebi.blogfa.com



تاريخ : جمعه بیست و دوم اردیبهشت 1391 | 19:12 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
تا پايان اسفند ماه 1390صورت گرفت:

110كلاس درس در ناحيه يك اهواز تا پايان اسفند ماه سال گذشته هوشمند شدند.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش  به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان  خوزستان ، قريشي كارشناس مسئول فناوري اطلاعات ناحيه يك اهواز با اشاره به عملياتي كردن طرح هوشمند سازي مدارس در اهواز اظهار داشت : با تشكيل ستاد راهـبردي هوشمندسازي مدارس  در اين  ناحيه  و تلاش بي وقفه  همكاران 110 كلاس درس در44  مدرسه تاپايان اسفندماه 1390  هوشمندسازي شدند.  بطوريكه كليه كللاســهاي ذكرشده مجـــــهز به كيـــت هوشمند وويــدئو پروژكتــور مي باشند.



تاريخ : یکشنبه بیست و هفتم فروردین 1391 | 20:27 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

هوشمند‌سازي 500 مدرسه روستايي در سراسر كشور در سال 91

 

به گزارش خبرنگار سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبكه‌ي ملي مدارس يكي از گسترده‌ترين شبكه‌هاي داخلي كشور است كه مبتني بر زيرساخت‌هاي فني شبكه‌ي ملي اطلاعات طراحي شده و عمليات اجرايي آن با همكاري وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات در دست انجام است؛ در اين شبكه هر مدرسه و دانش‌آموزانش با استفاده از مجموعه‌اي از ابزار‌هاي متنوع به امر آموزش و تبادل اطلاعات مي‌پردازند و در كل، يك فضاي آموزشي را فراهم خواهند آورد كه سنگ بناي آن مدارس، مراكز آموزشي و ساير نهادهاي مرتبط با آموزش عمومي هستند. اين شبكه با بهره‌گيري از زيرساخت شبكه‌ي ملي اطلاعات قابليت اتصال به شبكه‌ي علمي كشور را نيز دار است.

در راستاي نيل به اهداف فن‌آوري اطلاعات، برنامه پنجم توسعه در حوزه‌ي آموزش الكترونيكي، تحقق سياست‌هاي دولت دهم با عنوان نخستين دولت الكترونيكي و با عنايت به رويكرد تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش كشور، در جهت اهداف عاليه‌ي شبكه ملي مدارس و استقرار مدارس هوشمند در كشور، توافقنامه‌ي همكاري في‌مابين وزارت ارتباطات و فن اوري اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش با موضوع طرح اتصال واحد‌هاي آموزشي (مدارس و مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي) و مراكز اداري وزارت آموزش و پرورش به شبكه‌ي ملي اطلاعات كه به اختصار طرح اتصال مدارس كشور به شبكه‌ي ملي اطلاعات ناميده مي‌شود، تنظيم و مبادله شد.


موضوعات مرتبط: اخبار مدارس هوشمند
برچسب‌ها: مدارس هوشمند

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه بیستم فروردین 1391 | 17:36 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس كشور در سال 1391

محل برگزاری نمايشگاه

زمان

مدت (روز)

شماره اداره

 فناوري واطلاعات استانها

گستره تحت پوشش

استان آذربایجان شرقی

۹۱/۲/۲

۵

*

كشوری

استان مرکزی

۹۱/۲/۹

۴

۰۸۶۱-۳۱۳۶۳۵۱

استاني

منبع :مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات


برچسب‌ها: نمایشگاه هوشمند سازی مدارس , سال 91

تاريخ : شنبه نوزدهم فروردین 1391 | 19:6 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

سال ۱۳۹۱ مبارک

سال نو را به تمامی انسان هایی که این عید باستانی را جشن می گیرند تبریک می گویم مخصوصا همکاران و بازدید کنندگان عزیز وب سایتمان ، امیدوارم سالی پر از شادی ، موفقیت و پیروزی داشته باشند .

درادامه ی مطلب جملات زیبایی از دکتر شریعتی در توصیف نوروز ارائه کردم که امیدوارم از خواندن آن - هرچند شاید تکراری - لذت ببرید :

نوروز تجدید خاطرة بزرگی است: خاطرة خویشاوندی انسان با طبیعت. هر سال، این فرزند فراموشکار که،‌ سرگرم کارهای مصنوعی و ساخته‌های پیچیدة خود، مادر خویش را از یاد می‌برد، با یادآوری‌های وسوسه‌آمیز نوروز، به دامن وی باز می‌گردد و با او، این بازگشت و تجدید دیدار را جشن می‌گیر: فرزند، در دامن مادر، خود را بازمی‌یابد و مادر،‌ در کنار فرزند، چهره‌اش از شادی می‌شکفد، اشک شوق می‌بارد، فریادهای شادی می‌کشد؛ جوان می‌شود، حیات دوباره می‌گیرد. با دیدار یوسفش بینا و بیدار می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیست و نهم اسفند 1390 | 15:10 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
                                       خانه هوشمند چیست؟

آسایش ، آرامش و رفاه در خانه ی هوشمند

خانه‌های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMS مورد توجه واقع شده‌اند. خانه‌های هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند.امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌های بزرگ بکار گرفته‌می‌شود از قبیل کنترل نور ،کنترل دما، کنترل درها و پنجره‌ها و پرده‌ها و یا سیستم‌های امنیتی و مدار بسته و غیره. علاوه برموارد یاد شده، در خانه‌های هوشمند، کاربرد‌های دیگری نیز از قبیل کنترل Multimedia، آبیاری گیاهان و غذا دادن به حیوانات خانگی نیز قابل تعریف است.

سیستم‌های خانه ی هوشمند علاوه بر ایجاد آسایش و امنیت مضاعف در خانه به بهینه‌سازی مصرف انرژی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های نگهداری ساختمان نیز کمک شایانی ‌می‌نماید.

ضمناً این سیستم‌ها علاوه بر مخاطبین معمول خود می‌توانند در بهبود کیفیت زندگی معلولین و سالمندان نیز کمک شایانی نمایند. بسته‌های موجود در خانه‌های هوشمند می‌توانند موارد زیر را تحت کنترل قرار دهند:

1. کنترل دما

2. کنترل روشنایی

3. کنترل نور طبیعی (به کمک باز و بسته کردن خودکار پرده و کرکره ها)

4. سیستم های صوتی و تصویری

5. سیستم های اعلام حریق

6. سیستم‌های حفاظتی وامنیتی

7. آبیاری گیاهان و تغذیه حیوانات

 تکنیک های به کار رفته جهت هوشمند سازی بنا به دو دسته کلی تقسیم می گردند :

1- روش هایی که در آنها نیازی به کابل کشی مجزا برای کنترل ادوات مختلف وجود ندارد. در این روش ها سیگنالهای تولید شده توسط وسایل کنترل کننده ، از طریق شبکه برق موجود در این ساختمان ها و یا با کمک سیگنالهای RF منتقل شده و در مقصد ، دستگاه مورد نظر را کنترل می نماید. مشهورترین تکنولوژی در این دسته X10 و Z-Wave می باشد.

2- روش هایی که در آنها برای کنترل وسایل و ادوات مختلف علاوه بر سیم کشی برق ساختمان نیاز به برپایی یک شبکه کابلی مجزای دیگر به جهت انتقال سیگنالهای تولید شده توسط وسایل کنترل کننده داریم. در این دسته نیز معتبر ترین تکنولويی KNX می باشد.

شایان ذکر است که به غیر از موارد مذکور کلیه تجهیزاتی که به نحوی با برق کار کرده و یا قابلیت تبدیل به سیستم برقی در آنها وجود دارد در این مجموعه قرار خواهد گرفت .

 



تاريخ : جمعه پنجم اسفند 1390 | 15:8 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

نرم افزار مدارس هوشمند توسط معلمان طراحی می شود

معلمان شهر تهران نرم افزار مدارس هوشمند را با نام خود طراحی و ثبت می كنند.
زكریا یازرلو در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص هوشمند سازی مدارس اظهار داشت: این اقدام در راستای دستیابی به قله های بلند سرافرازی و سعادتمندی ملت بزرگ ایران است چرا كه آنها لیاقت رسیدن به چنین جایگاهی را دارند.

وی ادامه داد: معلمان شهر تهران آمادگی خود را برای طراحی نرم افزار مدارس هوشمند اعلام كردند و از این پس شركت طرف قرارداد اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران فقط در زمینه طراحی سخت افزار مدارس هوشمند با این اداره كل همكاری می كند.

مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: طراحی نرم افزار مدارس هوشمند توسط معلمان شهر تهران علاوه بر استقلال این اداره كل در این زمینه، ۵۰ درصد از هزینه های آن را نیز كاهش می دهد كه این مهم افتخاری برای معلمان تهرانی است.

یازرلو تصریح كرد: سوق مدارس به طرف فناوری آی تی امری اجتناب ناپذیر است و طی برنامه ریزی های مناسب تمام مدارس كشور باید به این سمت حركت كنند چرا كه دانش آموزان ایرانی استحقاق بهترین ها را در زمینه آموزش دارند.

وی بیان كرد: اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران وظیفه خود می داند كه تمام امكانات مورد نیاز دانش آموزان شهر تهران را به نحو احسن فراهم كند و تمام تلاش خود را در این زمینه به كار گرفته است كه هوشمند سازی مدارس نیز در این راستاست.

مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه كرد: هوشمند سازی مدارس بستری را برای دانش آْموزان فراهم می كند تا آنها بتوانند در خانه با معلم خود ارتباط برقرار كنند كه این امكان تنها بخش كوچكی از فواید هوشمند سازی مدارس محسوب می شود.



تاريخ : پنجشنبه چهارم اسفند 1390 | 21:37 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

 

                                                  بازی در مدارس هوشمند

يكي از كارهاي مفيدي كه در كنار مسأله آموزش در كلاس‌هاي درس مي‌توان مورد استفاده قرار داد، استفاده از بازي‌هاي آموزشي به عنوان يك ابزار كمك آموزشي براي كمك به فهم بهتر مطالب توسط دانش‌آموزان مي‌باشد. بازي‌هايي كه معمولاً براي آموزش در كلاس درنظر گرفته مي‌شوند، عمدتا بازي‌هاي شبيه‌سازي مي‌باشند. معمولاً معلمان براي اين كه بازي‌هاي مناسبي را در اختيار دانش‌آموزان قرار دهند، از روش‌هاي ارزيابي خود استفاده مي‌كنند. ايشان بازي‌ها را بر اين اساس كه محتوي بازي تا چه ‌اندازه به بهبود يادگيري دانش‌آموزان كمك مي‌كند، مي‌سنجند. بازي‌ها به معلمان كمك مي‌كند تا فرايند يادگيري را در دانش‌آموزان تسهيل نمايد و مطالبي را كه سركلاس آموزش مي‌دهند بيشتر مورد توجه دانش‌آموزان قرار بگيرد.

معلمان برخي از بازي‌ها را نسبت به ديگر بازي‌ها بيشتر ترجيح مي‌دهند. اين بازي‌ها داراي خصايص متعددي  از جمله قدرت بالاتري در انتقال مفاهيم، بالابردن ضريب هوشي دانش‌آموزان و ايجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان براي يادگيري بهتر مسائل مي‌باشند. به طور كلي بازي‌هايي كه معلمان بيشتر ترجيح مي‌دهند داراي خصوصيات زير مي‌باشند.



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه سوم اسفند 1390 | 17:43 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |



تاريخ : دوشنبه هفدهم بهمن 1390 | 22:0 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

 

می تراود مهتاب
می درخشد شب تاب
نیست یک دم شکند خواب به چشم کس و لیک
غم این خفته ی چند
خواب در چشم ترم می شکند ...


نگران با من استاده سحر
صبح می خواهد از من
کز مبارک دم او آورم این قوم به جان باخته را بلكه خبر

درجگر خاري ليكن
از ره این سفرم می شکند


نازک آرای تن ساق گلی
که به جانش کشتم
و به جان دادمش آب
ای دریغا به برم می شکند ...


دست ها می سایم
تا دری بگشایم
بر عبث می پایم
که به در کس آید
در و دیوار به هم ریخته شان
بر سرم می شکند ...

***

بر دم دهکده مردی تنها
کوله بارش بر دوش
دست او بر در، می گوید با خود:
غم این خفته چند
خواب در چشم ترم می شکند ...

( نيما يوشيج )




تاريخ : پنجشنبه ششم بهمن 1390 | 23:18 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

نخستين نمايشگاه تخصصي در مسير هوشمند سازي مدارس استان صبح امروز با حضور معاونين برنامه ريزي ، توسعه منابع انساني استاندار ، مديركل آموزش و پرورش و ساير مسئولان استاني در يزد برپا شد .

نمايشگاه تخصصي در مسير هوشمند سازي مدارس در استان يزد

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، نخستين نمايشگاه درمسير هوشمند سازي مدارس با حضور 40شركت در 90 غرفه به مدت 5 روز پذيراي بازديد كنندگان است .
فرهنگ سازي به منظور بهره گيري از فناوري اطلاعات درفرآيند ياددهي ، يادگيري وشناساندن پتانسيل هاي توليد كنندگان وعرضه كنندگان داخلي درزمينه فناوري هاي نوين آموزشي از مهمترين اهداف برپايي اين نمايشگاه است .
دراين نمايشگاه تعداد 40 شركت در حوزه هاي توليد وعرضه فناوري هاي نوين آموزشي محصولات خود را شامل بردهاي هوشمند ، تجهيزات چند رسانه اي ، محتواهاي آموزشي وتجهيزات رايانه اي دربيش از 90  غرفه به نمايش مي گذارند .
نمايشگاه درمسير هوشمند سازي مدارس از 25 لغايت 29 ديماه درمحل دائمي نمايشگاه واقع درصفائيه جنب بيمارستان شهيد صدوقي سالن شهيد قندي از ساعت 9صبح تا 14 جهت بازديد فرهنگيان و از 14 تا 19 عصر پذيراي عموم مردم است .



تاريخ : یکشنبه بیست و پنجم دی 1390 | 22:13 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

 

هوشمندسازی مدارس با پول اولیا ممنوع!

 

در حال حاضر مدیران مدارس سعی دارند، با برگزاری جلساتی با انجمن اولیا و هم اندیشی، ضمن معرفی مدرسه هوشمند ضرورت تبدیل مدارس فعلی به هوشمند و بیان مزایای آن را بیان کنند.

خجستگان: این روزها عنوان «مدرسه هوشمند» مورد توجه اولیای دانش آموزان قرار گرفته است.

در حال حاضر مدیران مدارس سعی دارند، با برگزاری جلساتی با انجمن اولیا و هم اندیشی، ضمن معرفی مدرسه هوشمند ضرورت تبدیل مدارس فعلی به هوشمند و بیان مزایای آن را بیان کنند.
هرچند تبدیل مدارس به فضایی که کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری، رایانه و شبکه انجام می گیرد و محتوای بیشتر دروس آن الکترونیکی و نظام ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است، از نظر اولیا پذیرفتنی است، اما تحمیل هزینه های سنگین اجرای این طرح گسترده بر خانواده ها موضوعی است که پذیرش آن را برای بسیاری از اولیا سخت کرده است.





ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه یازدهم دی 1390 | 23:2 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

happy new year

سال نوی میلادی مبارک

 از میان کسانی که برای دعای باران به تپه ها می روند تنها آنهایی که با خود چتر به همراه می برند به کار خود ایمان دارند

(آنتوان چخف)



تاريخ : جمعه نهم دی 1390 | 15:40 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

پروژکتور هوشمند تلفیق از برد هوشمند با دیتا پروژکتور است که به کاربران  این امکان را می دهد تا با استفاده از قلم های مخصوص روی تصاویر دیتا پروژکتور خود بنویسند یا به مدیریت اطلاعات بپردازند .

پروژکتور هوشمند

 

The smart projector is an all-in-one mini projector. It supports common business application file formats such as PowerPoint, PDF, Word, Excel and either standard movie files or music files. Using the interchangeable micro-SD card or the build in flash memory, you can load your presentation from a computer, cell phone, or smart-phone and view it on the smart projector.

مینی پروژکتور هوشمند

 

شاید روزی فرا برسد که آموزش و پرورش به تمامی معلمان  خود یه مینی پروژکتور هوشمند به صورت رایگان بدهد تا در کلاس درس استفاده نمایند .

تاريخ : یکشنبه بیست و هفتم آذر 1390 | 22:4 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
با توجه به گسترش تکنولوژی و  ضرورت تغییر روش ها و ابزار های تدریس ، روز به روز مدارس هوشمند در ایران گسترش می یابند و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری را فراهم می سازند   :

الف ) سرمایه گذاری در تهیه و توزیع تجهیزات هوشمند سازی : (سخت افزاری - نرم افزاری )

متاسفانه در کشورمان با توجه به بازار مصرف گسترده هیچ حرکت مناسبی در زمینه ی تولید تجهیزات سخت افزاری ،  هوشمند سازی از جمله برد هوشمند ، دیتاپروژکتور ، پرده ی نمایش و پایه ی پروژکتور صورت نگرفته است .

در زمینه ی نرم افزار ی تولیدات نسبتا جالبی از طریق چند شرکت در بازار وجود دارد ، که با حمایت وزارت آموزش و پرورش از تولید کنندگان می تواند به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار بگیرد .

ب) سرمایه گذاری در تأسیس مدارس هوشمند :

خوش بختانه در این زمینه فعالیت های چشمگیری در سطح کشور وجود دارد که امیدواریم با توجه به نیاز روز افزون به مدارس هوشمند این نوع مدارس  بیش از پیش گسترش یابند  و همچنین از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که در زمینه ی تاسیس مدار هوشمند سرمایه گذاری کنند  .



تاريخ : پنجشنبه هفدهم آذر 1390 | 19:33 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

 ( وایت برد هوشمند ، تخته ی هوشمند ، کیت هوشمند سازی پروژکتور ) :

برد هوشمند

PGM

 Pen Grand Master 

تصویر دیتاپروژکتور خود را با استفاده از برد هوشمند PGM لمسی کنید

 

Pen Grand Master  سامانه هوشمند سازی تصویر دیتا پروژکتور و نمایشگرهای LCD می باشد که در کنار هر نوع دیتا پروژکتور قرار می گیرد و تصویر دیتا پروژکتور را هوشمند (لمسی) می کند .

برد هوشمند Pen Grand Master   در دو نوع تولید شده است :

الف) کیت برد هوشمند 100 PGM 

PGM100m

قابليت نوشتن روي پرده نمايش و کنترل اشاره گر ماوس از فاصله نزديك و همچنين از فاصله دور تا 20 متري با نور ليزر از قابليت هاي ويژه اين دستگاه است.
کليد هاي مخصوص کنترل و نوشتن روي اسلايد هاي PowerPoint از فاصله 20 متري از ديگر امکانات PGM100 مي باشد.
با استفاده از PGM100 در دانشگاه ها، مدارس، آموزشگاه هاي آزاد علمي، زبانسرا ها و سالنهاي کنفرانس، تدريس و آموزش الکترونيکي و ارائه مطالب به مخاطبان متحول و کار آمد مي شود.

ب)کیت برد هوشمند   PGM EZ-Board

 EZ-Board  سامانه هوشمند سازي تصوير ديتا پروژکتور و نمايشگرهاي LCD مي باشد که در کنار هر نوع ديتا پروژکتور قرار مي گيرد و تصوير ديتا پروژکتور را هوشمند (لمسي) کرده و فراتر از يک برد هوشمند عمل مي کند.
EZ-Board يک ابزار کارآمد و اقتصادي در طرح توسعه مدارس هوشمند است که با امکانات فوق العاده و استفاده آسان توسط معلم و دانش آموز تدريس الکترونيکي را جذاب و پرمحتوا مي سازد.
اين دستگاه داراي 2 قلم کوچک و بزرگ مي باشد که کاربرد هاي متفاوت در آموزش هوشمند دارند، قلم بزرگ ابزاري مناسب جهت کار با کتاب هاي الکترونيکي و ورق زدن آن ها و کار با نرم افزار ها و آزمايشگاه هاي مجازي مي باشد.
قلم هاي EZ-Board ضد ضربه هستند و به راحتي آسيب نمي بينند لذا با خيال راحت مي توان آن را در اختيار دانش آموزان براي کار با برد الکترونيکي ديجيتال قرار داد.
تنظيمات اوليه EZ-Board اتوماتيک بوده و شناسايي صفحه نمايش به صورت اتوماتيک در کمتر از 10 ثانيه انجام مي شود لذا نياز به انجام هيچ گونه تنظيم دستي و يا لمس نقاط با نوک قلم نمي باشد.
با استفاده از EZ-Board  مي توان تمامي محتواي آموزشي دبير در طول يک جلسه را به صورت صوت و تصوير بدون نياز به دوربين خاصي فيلم برداري کرده، آرشيو نموده و در اختيار دانش آموزان براي مرور در خانه قرار داد.

برد هوشمند PGM  در ۲ حالت قابل استفاده است :

1- نصب روی پروژکتور :

نصب روی پروژکتور ( برد هوشمند PGM )

2- استفاده ی پرتابل ( قابل حمل ):

برد هوشمند PGM  پرتابل

نوشتن روی پرده نمایش ( تخته سیاه - LCD - وایت برد ساده ) کنترل اشاره گر ماوس از فاصله نزديك و همچنين از فاصله دور (تا 20 متری) با نور ليزر  و همچنین نوشتن با نور لیزر از قابلیت های ویژه ی این دستگاه است .

کلید های تابعی روی قلم از دیگر ویژگی های این برد هوشمند است :

روی قلم Pen Grand Master 100  کليد هاي PageUp , PageDown , Enter , F11 , F5 , PrintScreen ،راست کلیک و چپ کلیک که به صورت ترکیبی نیز استفاده می شوند جهت سهولت کار با نرم افزار هاي مختلف تعبیه شده است.

کاربرد ویژه ی این کلید ها در ارائه ی مطلب با پاور پوینت است . ( مدیریت کامل سیستم زمانی که ارائه ی مطلب پایه تخته ی هوشمند انجام می دهید در اختیار شما قرار دارد - نیازی به برگشتن به جلوی لپ تاپ یا رایانه نیست ) شما به راحتی با در دست گرفتن قلم هوشمند می توانید اسلاید ها را عوض کنید ، روی اسلاید ها توضیحات بیشتری بنویسید یا در صورت نیاز پاک کنید .

آرشیو برداری از مطالب ارائه شده برای استفاده در جلسات دیگر از ویژگی های نرم افزاری این برد هوشمند است .


تنظیم اولیه ی اتوماتیک و راحت در عرض چند ثانیه برخلاف برد های هوشمند قدیمی که به صورت دستی تنظیم اولیه می شود .(تنظیمات اولیه به صورت اتوماتیک انجام می شود و نیاز به انجام هیچگونه تنظیم دستی (لمس نقاط با قلم) وجود ندارد.)

Pen Grand Master 100 تا به حال 10 ها استاندارد و جوایز بین المللی را به خود اختصاص داده است و یکی از محبوب ترین کیت های برد هوشمند در دنیا می باشد. آذین برد افتخار دارد که این محصول با کیفیت و کارا را به قیمت مناسب به جامعه آموزشی کشور ارائه می نماید.


شرکت آذین برد نرم افزار های کتاب های الکترونیکی ورق زن و نرم افزار های آموزش الکترونیکی خود را به صورت رایگان و بدون محدودیت در نصب به صورت کاملا رایگان ارائه می کند .

 



تاريخ : چهارشنبه شانزدهم آذر 1390 | 15:55 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

smart school

دانلود کنید :

" راهنمای کاربردی هوشمند سازی مدارس "

 

ترجمه و برگرفته شده از  مقاله ی :

برای هوشمند سازی مدارس به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

sachi nishio مسئول مدارس هوشمند ژاپن

راهنمای کاربردی هوشمند سازی مدارس در آذر ماه ۹۰ تدوین شده است ،  مطالعه ی مقاله ی زیر را به کلیه علاقه مندان و صاحب نظران ( معلمان ، مدیران ، مسئولان ، و ... ) توصیه می نماییم  .

 فرمت فایل : pdf ،

   در این مقاله ی کاربردی شما با انواع پروژکتور  ، برد هوشمند  ، تجهیزات هوشمند سازی  ، تکنولوژی های ساخت  ، نرم افزار های مورد نیاز  ، مزایا و معایب انتخاب هر یک از آن ها آشنا خواهید شد ...



تاريخ : سه شنبه پانزدهم آذر 1390 | 18:12 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

لبیک یا حسین

لبیک یا حسین

حسین (ع) بیشتر از آب تشنه لبیک بود ،افسوس که بجای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.

علی  شریعتی



تاريخ : سه شنبه پانزدهم آذر 1390 | 18:11 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.